De KX250 is de beproefde kampioenschapsmachine die is gemaakt zodat jij de volgende kampioen kunt zijn. Uitgerust met een 249cc 4-takt motor, hydraulische koppeling, elektrische starter en slank aluminium perimeterframe. Met de meeste motocross titels van alle fabrikanten weet Kawasaki al meer dan 50 jaar wat ervoor nodig is om te winnen.
Medium compound ODI Lock-On Handvatten geven een uitstekende grip en gevoel met het stuur. Door het schroefsysteem wordt het verwisselen van handvatten aanzienlijk makkelijker.
Factory Launch Control vergroot de kans op een Holeshot door rijders te helpen tractie te maximaliseren bij het starten op een ondergrond met weinig grip.
Met de (T) knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig kiezen uit twee Traction Control niveaus: Zwak en Sterk. Afhankelijk van de omstandigheden en voorkeur kunnen rijders er ook voor kiezen om het systeem volledig uit te schakelen.
Het nieuwe frame, gebaseerd op dat van de KX450, biedt plaats aan de updates van de inlaat- en uitlaatsystemen van de motor en zorgt tegelijkertijd voor een hoog niveau van zowel lichte, wendbare rijeigenschappen als een beheerst karakter. De geoptimaliseerde stijfheidsbalans draagt bij aan een verbeterd gevoel aan de voorkant, wat zich vertaalt in betere prestaties in bochten onder een breder scala aan omstandigheden.
Met de (M) knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig schakelen tussen twee motormappings: Normal en Aggressive welke in de ECU zijn opgeslagen.
De elektrische starter maakt het (her)starten van de motor zo eenvoudig als het indrukken van een knop.
Met behulp van de smartphone-applicatie "RIDEOLOGY THE APP KX" kunnen rijders de mappings van hun motor openen en aanpassen. De functionaliteit (het aanpassen van brandstof- en ontstekingstiming) is vergelijkbaar met die van de KX FI-kalibratiekit, die bij eerdere modellen werd gebruikt. Onderhoudslogboeken zijn ook beschikbaar via de app.
De nieuw ontworpen kuipdelen, zijkappen en achterspatborden zijn steviger en elimineren potentiële haakpunten, waardoor de rijder zich nog makkelijker kan bewegen.
De hoogwaardige Showa ø49 mm upside-down vork met spiraalveren en de New Uni Trak achtervering bieden veerkwaliteiten die klaar zijn voor races en zijn verstelbaar zodat rijders hun instellingen kunnen afstemmen op de omstandigheden.
De zij kap kan zonder gereedschap worden verwijderd, zodat de luchtfilter gemakkelijk bereikbaar is voor inspectie of onderhoud.
In aanvulling op het aanzienlijk hogere koppel in het lage toerengebied en de soepelere vermogensafgifte, is de gasrespons lineairder en levert hij, zonder vertraging, vermogen in verhouding tot de mate waarin de gashendel wordt geopend. Dit verbetert de controle aanzienlijk, waardoor je soepel kunt accelereren op uitdagende ondergronden. Het helpt rijders om met meer vertrouwen de grenzen op te zoeken en vermindert de vermoeidheid van de rijder, zodat hij zijn tempo gemakkelijker kan vasthouden gedurende de hele race.
Een symmetrisch uitgelijnde in- en uitlaat zorgen voor meer top vermogen en een soepel koppel bij lage toerentallen. De nieuwe inlaat zorgt voor een veel rechtere route voor het lucht-brandstofmengsel om de cilinder binnen te komen, terwijl een centraal geplaatste uitlaatpoort op één lijn ligt met de inlaat voor een hoge luchtstroomefficiëntie - beide dragen bij aan betere prestaties. De geoptimaliseerde downdraft-inlaat draagt ook bij aan de prestaties in het lage toerengebied.
Met een keuze uit vier stuurstanden en twee voetsteunposities kunnen rijders hun rijpositie afstemmen op hun lichaamslengte en voorkeur.
Vergeleken met een conventionele koppeling biedt de hydraulische koppeling een directer gevoel, lichtere bediening en minder speling wanneer de koppeling opwarmt tijdens zware belasting.
Een primaire motorbalancer met één as draagt bij aan een soepelere vermogensafgifte en minder trillingen, wat de controle verbetert, vooral bij het uitkomen van bochten met een lager toerental.
IBAN: NL94RABO0330141937
BTW: NL001555198B03
KvK: 71221611