Features

ODI Lock-On Handvatten


Medium compound ODI Lock-On Handvatten geven een uitstekende grip en gevoel met het stuur. Door het schroefsysteem wordt het verwisselen van handvatten aanzienlijk makkelijker.


Launch Control


Factory Launch Control vergroot de kans op een Holeshot door rijders te helpen tractie te maximaliseren bij het starten op een ondergrond met weinig grip.


Kawasaki Traction Control (KTRC)


Met de (T) knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig kiezen uit twee Traction Control niveaus: Zwak en Sterk. Afhankelijk van de omstandigheden en voorkeur kunnen rijders er ook voor kiezen om het systeem volledig uit te schakelen.


Lichtgewicht Aluminium Perimeter Frame


Het nieuwe frame, gebaseerd op dat van de KX450, biedt plaats aan de updates van de inlaat- en uitlaatsystemen van de motor en zorgt tegelijkertijd voor een hoog niveau van zowel lichte, wendbare rijeigenschappen als een beheerst karakter. De geoptimaliseerde stijfheidsbalans draagt bij aan een verbeterd gevoel aan de voorkant, wat zich vertaalt in betere prestaties in bochten onder een breder scala aan omstandigheden.


Power Modes


Met de (M) knop op de linker stuurhelft kunnen rijders snel en eenvoudig schakelen tussen twee motormappings: Normal en Aggressive welke in de ECU zijn opgeslagen.


Elektrische Starter


De elektrische starter maakt het (her)starten van de motor zo eenvoudig als het indrukken van een knop.


Smartphone Connectiviteit


Met behulp van de smartphone-applicatie "RIDEOLOGY THE APP KX" kunnen rijders de mappings van hun motor openen en aanpassen. De functionaliteit (het aanpassen van brandstof- en ontstekingstiming) is vergelijkbaar met die van de KX FI-kalibratiekit, die bij eerdere modellen werd gebruikt. Onderhoudslogboeken zijn ook beschikbaar via de app.


Slank, Ergonomisch Bodywork


De nieuw ontworpen kuipdelen, zijkappen en achterspatborden zijn steviger en elimineren potentiële haakpunten, waardoor de rijder zich nog makkelijker kan bewegen.


Race-Ready Vering


De hoogwaardige Showa ø49 mm upside-down vork met spiraalveren en de New Uni Trak achtervering bieden veerkwaliteiten die klaar zijn voor races en zijn verstelbaar zodat rijders hun instellingen kunnen afstemmen op de omstandigheden.


Quick-Release Zij Kap


De zij kap kan zonder gereedschap worden verwijderd, zodat de luchtfilter gemakkelijk bereikbaar is voor inspectie of onderhoud.


Verbeterde Gasrespons


In aanvulling op het aanzienlijk hogere koppel in het lage toerengebied en de soepelere vermogensafgifte, is de gasrespons lineairder en levert hij, zonder vertraging, vermogen in verhouding tot de mate waarin de gashendel wordt geopend. Dit verbetert de controle aanzienlijk, waardoor je soepel kunt accelereren op uitdagende ondergronden. Het helpt rijders om met meer vertrouwen de grenzen op te zoeken en vermindert de vermoeidheid van de rijder, zodat hij zijn tempo gemakkelijker kan vasthouden gedurende de hele race.


Sterkere Motor


Een symmetrisch uitgelijnde in- en uitlaat zorgen voor meer top vermogen en een soepel koppel bij lage toerentallen. De nieuwe inlaat zorgt voor een veel rechtere route voor het lucht-brandstofmengsel om de cilinder binnen te komen, terwijl een centraal geplaatste uitlaatpoort op één lijn ligt met de inlaat voor een hoge luchtstroomefficiëntie - beide dragen bij aan betere prestaties. De geoptimaliseerde downdraft-inlaat draagt ook bij aan de prestaties in het lage toerengebied.


Verstelbare Ergonomie


Met een keuze uit vier stuurstanden en twee voetsteunposities kunnen rijders hun rijpositie afstemmen op hun lichaamslengte en voorkeur.


Hydraulische Koppeling


Vergeleken met een conventionele koppeling biedt de hydraulische koppeling een directer gevoel, lichtere bediening en minder speling wanneer de koppeling opwarmt tijdens zware belasting.


Nieuwe Balansas


Een primaire motorbalancer met één as draagt bij aan een soepelere vermogensafgifte en minder trillingen, wat de controle verbetert, vooral bij het uitkomen van bochten met een lager toerental.